رفع گرفتگی تضمینی+دریافت هزینه=به شرط باز شدن✔️لوله بازکنی با فاکتور🔵 ارسال لوله بازکن شبانه روزی در 15 دقیقه

لیست متخصصین لوله بازکنی در تهران

عکس متخصص
نام متخصص
منطقه تحت پوشش
شماره تماس
لوله بازکنی شبانه روزی در احتسابیه

فهرست مطالب

لوله بازکنی احتسابیه هم یکی از درخواست های بیشتر مشتریان ساکن منطقه یک شمال شرق تهران است. اگر به تازگی با مشکل گرفتگی لوله فاضلاب روبه رو شده اید و میخواهید یک فرد متخصص را برای باز کردن مشکل گرفتگی لوله فاضلاب دریافت کنید، با شماره لوله بازکنی احتسابیه تماس بگیرید.

  • خدمات فنر زنی با کیفیت
  • باز کردن لوله فاضلاب با حداقل کثیف کاری
  • رفع گرفتگی سخت ترین گرفتگی لوله های فاضلاب و آب در احتسابیه
  • تخلیه چاه توالت در احتسابیه
  • فنر زنی به هر لوله فاضلابی در منزل یا محل کار
  • ارسال به موقع سرویسکار لوله بازکن

مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را شاید شما به سختی باز بکنید، اما اگر با پرداخت کمی هزینه از سرویسکاران متخصص چاه بازکنی در احتسابیه کمک بگیرید در کمتر از 10 دقیقه مشکل گرفتگی شما باز خواهد شد.

شماره تماس سایت لوله بازکنی در احتسابیه:؟ 77379673
شماره سرویسکار لوله بازکن در احتسابیه:؟ 09198806367
دلیل انتخاب این سایت از نظر مشتری:؟ وقت شناس، شبانه روزی، قیمت منصفانه
سایر خدمات این سایت در احتسابیه:؟ تخلیه چاه، لایروبی چاه، بیرون کشیدن اشیا از لوله

بیش از 100 متخصص لوله بازکن در محدوده احتسابیه تهران آمادگی ارسال به منازل شما و محل کار شما از طریق این سایت هستند. اگر شما هم می خواهید بدون دردسر گرفتگی چاه منزلتان باز بشود و با هزینه بسیار کم در هر شرایطی مشکل شما حل بشود، سایت لوله بازکنی در منطقه یک تهران را انتخاب بکنید.

در ویدیو زیر بهترین دستگاه را با بهترین روش فنر زنی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب کفشور حیاط در احتسابیه تهران را می توانید بازدید بکنید: 

شماره لوله بازکنی در احتسابیه

09198806367

این شماره تماس می تواند برای پیدا کردن متخصص لوله بازکن در احتسابیه تهران خیال شما را راحت کند. شاید شما هم بخواهید از کلاهبرداری هایی که با شماره تماس های لوله بازکنی معتبر انجام می دهند و هزینه چند ده میلیونی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب را دریافت می کنند را بدانید.

کلاهبرداری در لوله بازکنی با یک شماره تماس:
بله این امکان دارد که شما از یک سایت معتبر به مانند خدمات از ما یا سنجاق و دیوار و خیلی از این سایت هایی که خدمات تضمینی در سایر زمینه های شغلی انجام می دهند را پیدا بکنید. اما این شماره تماس ها فقط با پرداخت هزینه در این سایت ایجاد می شوند و به مشتریان معرفی می شود. سایت خدمت از ما هم به مانند سایر اپیکلیشن ها، از سرویسکار لوله بازکن هزینه دریافت می کند و بابت هر هزینه یک مشتری معرفی می کند. توجه داشته باشید که خدمت از ما یا سایر سایت های خدمات منزل، بعد از خدمات فنر زنی هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنند.

برای دریافت شماره تماس لوله بازکنی در سوهانک تهران روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

تلفن نزدیک ترین لوله بازکن  احتسابیه
09198806367

لوله بازکن کلاهبردار چگونه خدمات ارائه می کند؟

قیمت پیشنهادی اولیه سرویسکار به مشتری بسیار پایین تر از نرخ اتحادیه می باشد، پس به همین دلیل مشتری لوله بازکنی ارزان قیمت را برای باز کردن لوله فاضلاب انتخاب می کند. در زمان مراجعه با یک فنر امتحان می کنند می گویند گرفته است باید فنر دیگری استفاده شود و همچنین استفاده از قطعه یا دنده یا سه نظام را به زبان می آورند که هزینه هر سه نظام بنا به آشنایی شما با لوله بازکنی و قیمت منزلتان متفاوت است. اعلام می کنند که امکان دارد با یک سه نظام باز بشود و امکان دارد 20 عدد سه نظام مصرف بشود تا لوله فاضلاب شما باز نشود و به کنده کاری بکشد.

اگر شما این روش کار سرویسکاران لوله بازکن کلاهبردار را قبول کنید، امکان دارد از 3 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان هزینه بابت باز کردن لوله فاضلاب معمولی پرداخت بکنید.

لوله بازکنی حدیقه تهران نیز یکی از صفحات مخصوص لوله بازکنی در شمال شرق استان تهران است.

معمولا بعد از پرداخت هزینه لوله بازکنی به سرویسکار، اگر درخواست فاکتور بکنید یا فاکتور فروش مخصوص سوپرمارکت را می دهند و یا می گویند که رسیدم شرکت با واتساپ ارسال می کنم.

هیچ فاکتوری برای شما ارسال نمی شود و از این پس دیگر لوله بازکن به شماره تماس شما پاسخ نخواهد داد.

لطفا از مشتریانی که با این مورد روبه رو می شوند، هزینه پرداختی شما بیشتر از 3 میلیون تومان باشد. می توانید از سایت اتحادیه لوله بازکنی استان تهران پیگیری بکنید و در کمتر از 3 روز هزینه خود را پس بگیرید.
لینک دسترسی به سایت اتحادیه لوله بازکنی تهران را با رنگ آبی پررنگ کرده ایم و می توانید با یک کلیک وارد این سایت بشوید.چاه بازکنی تضمینی و شبانه روزی در احتسابیه

از این سایت شب و روز لوله بازکن پیدا بکنید

نکته بسیار مهمی که از سال 2008 بر روی سایت خدمات رسانی لوله بازکنی برادران جعفری ایجاد شده و تا به امروز انجام می شود، ارسال لوله بازکن سبانه روزی به سراسر استان تهران است. 

شما کجای تهران مستقر هستید، چه نوع مشکل گرفتگی لوله فاضلاب دارید، برای باز کردن لوله فاضلاب نیاز به متخصص حرفه ای دارید تا بدون کثیف کاری مشکل گرفتگی لوله فاضلاب شما را باز بکند؟ سایت لوله بازکنی برادران جعفری در محدوده احتسابیه تهران و سایر مناطق به صورت 24 ساعته سرویسکار فنر زن ارسال می کند.

لوله های فاضلاب در منازل محل عبور فضولات، باز مانده مایعات، آب مصرفی در بخش خانگی و بقایای شستشو هستند. اغلب این لوله های فاضلاب در مرور زمان پر از چربی و لجن می شود، این مشکل چگونه به چشم مشتری پدید می آید؟ 1- با انتشار بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان 2- با گرفتگی لوله فاضلاب بخش لوله کشی داخل ساختمان

حال شما ساعت 12 شب یا بعد از 12 شب، برای استفاده یکی از لوله های فاضلاب به مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و غیره مورد استفاده قرار دادید و با مشکل گرفتگی لوله فاضلاب روبه رو شدید. در این شرایط فقط سایت های لوله بازکنی شبانه روزی برای حل مشکل شما می توانند خدمات ارائه بکنند، سایت معتبر لوله بازکنی در احتسابیه به شما تضمین می کند که هر ساعتی از شب و روز با این سایت برای باز کردن لوله فاضلاب تماس بگیرید، هستیم خدمت شما!!بهترین و تخصصی ترین چاه بازکنی احتسابیه

چرا سایت لوله بازکنی برادران جعفری در احتسابیه تهران؟

بیش از 10 هزار سایت خدمات رسانی فنی لوله بازکنی در سراسر استان تهران وجود دارد و ما در این بخش از محتوا ارائه خواهیم کرد که چرا باید این سایت را برای احتسابیه تهران انتخاب بکنید:

  • پوشش 24 ساعته و ارسال لوله بازکن به احتسابیه در هفت روز هفته
  • بازدید و برسی گرفتگی لوله فاضلاب در کمتر از 20 دقیقه انجام می شود
  • برای شرایط بارندگی و ترافیک به نزدیک ترین سایت لوله بازکنی در احتسابیه تهران می توانید اعتماد بکنید
  • سرویسکاران متخصص و کاربلد در زمینه فنر زنی
  • قیمت و نرخ لوله بازکنی با هزینه اتحادیه یکی می باشد

و خیلی از موارد دیگر که مشتریان به خوش قولی لوله بازکن های سایت ما در احتسابیه تهران و هزینه مناسب زیاد تاکید می کنند و باور دارند.

لوله بازکنی با دستگاه چاه بازکنی خانگی

برای پرداخت هزینه برای باز کردن هر یک از لوله های فاضلاب ساختمان خود نیاز نیست هر سری با لوله بازکنی تماس بگیرید. بهترین و کم هزینه ترین راه خرید دستگاه لوله بازکنی خانگی است.

دستگاه لوله بازکنی خانگی چه قیمتی است؟
این دستگاه ها با مدل های کیفی، مدل تراکم هوا و آب برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب به مشتریان فروخته می شود. هزینه فروش این دستگاه ها بین 3 تا 5 میلیون تومان در سال 2025 است، اگر شما مدیر ساختمان هستید و نمی خواهید سالیانه برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب بیش از چند میلیون هزینه پرداخت بکنید یک دستگاه چاه بازکنی خریداری بکنید.

یکی دیگر از صفحات این سایت معتبر در زمینه فنر زنی و چاه بازکنی برای مناطق استان تهران نشر شده است، صفحه لوله بازکنی در دارآباد تهران استروش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب خانگی

دستمزد فنر زنی در احتسابیه چقدر است؟

هزینه های لوله بازکنی که در این مقاله ارائه می شود مخصوص این سایت است و شما نمی توانید با توجه به نرخ لوله بازکنی این سایت از سایر سایت ها با این قیمت لوله بازکن دریافت بکنید.

دستمزد فنر زنی در احتسابیه با نرخ معمولی و حداکثر هزینه چقدر است؟
این سوال برای افرادی است که برای اولین بار است که می خواهند لوله بازکن دریافت بکنند. سایت لوله بازکنی برادران جعفری در سراسر تهران برای هر سال نرخ مشخصی ارائه می کند. در سال 2025 هزینه فنر زنی با نرخ معمولی حداقل 250 هزار تومان ارائه می شود و اگر مشکل گرفتگی رسوب و مصالح ساختمانی باشد، حداکثر هزینه دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

این هزینه ها به نسبط قیمت هایی که شما از لوله بازکن های سیار دریافت می کند شاید بالاتر باشد، اما توجه داشته باشید که ثابت است و تغییری نمی کند. اکثر این افراد لوله بازکن سیار هزینه پایین ارائه می کنند تا مشتری جلب بکنند، اما بعد از اتمام کار با هزینه چند میلیونی روبه رو می شوند.

چه مواردی باعث افزایش هزینه دستمزد لوله بازکنی می شود؟

  1. نوع گرفتگی
    انواع گرفتگی تعریف متفاوتی دارد، برای مثال گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی با مدفوع معمولی است. اما گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی با مصالح ساختمانی سخت و دشوار است، مقدار رسوب و جرم لوله تعیین کننده هزینه لوله بازکنی است
  2. متراژ فنر زنی برای باز کردن چاه فاضلاب
    فنر 5 تا 10 متری معمولی است و اگر این متراژ برای باز کردن چاه فاضلاب کافی نباشد، بالای ده متری را به صورت متری هزینه حساب می شود. هزینه هر متر فنر پشت 18 برای باز کردن لوله فاضلاب 150 هزار تومان است.
  3. تعداد فنر زنی
    گرفتگی چاه آشپزخانه یا سرویس بهداشتی از مواردی است که در بعضی از مواقع نیاز به فنر زنی به کل لوله های فاضلاب را دارد. برای مثال اگر لوله فاضلاب سینک ظرفشویی دچار گرفتگی بشود، شاید با فنر زنی سینک ظرفشویی به کفشور آشپزخانه نیز گرفتگی انتقال یابد. در این شرایط بایستی به کفشور آشپزخانه نیز فنر زنی انجام بشود.
  4. دستگاه مورد استفاده در لوله بازکنی
    اصولا دستگاه های لوله بازکنی فنری از سه نظام تشکیل می شود و با توجه به نوع گرفتگی  این سه نظام ها تراش داده می شوند. تعداد 3 سه نظام بروی هر دستگاه نصب می شود و اگر این سه نظام ها تمام بشود هزینه تغییر می کند.

اما شما هم کف قیمت چاه بازکنی را در احتسابیه تهران از سایت برادران جعفری می دانید و هم حداکثر هزینه را که می توانید در صورت قبول کردن این شرایط با پشتیبانی این سایت تماس بگیرید.

شما می توانید از صفحه لوله بازکنی دزاشیب روش های معمولی لوله بازکنی در خانه را به صورت کامل دریافت بکنید.

توالت فرنگی در احتسابیه و لوله بازکنی توالت فرنگی در احتسابیه

در این بخش به موارد زیر در زمینه گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی پرداخته می شود:

  • گرفتگی توالت فرنگی چگونه ایجاد می شود؟
  • نزدیک ترین لوله بازکن توالت فرنگی در احتسابیه تهران کیست؟
  • برای رفع رنگ بد توالت فرنگی، بعد از فنر زنی چیکار باید کرد؟
  • برای لایروبی جرم توالت فرنگی در احتسابیه چگونه اقدام می کنید؟
  • سرعت کم تخلیه آب از توالت فرنگی را در احتسابیه چیکار کنیم؟
  • بوی بد فاضلاب از توالت فرنگی را چگونه رفع بکنیم؟

لوله فاضلاب چاه فاضلاب که به توالت فرنگی متصل می شود، اصولا از هر چند سال یک بار یا به دلیل نصب اشتباه و استفاده غیراستاندارد، هر چند ماه یک بار دچار گرفتگی می شود. دلیل گرفتگی چاه توالت فرنگی در مسیر لوله کشی به فاضلاب می تواند موارد زیر باشد:

  1. گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  2. انسداد توالت فرنگی با نوار بهداشتی و دستمال کاغذی
  3. گرفتگی توالت فرنگی با جرم و موی سر
  4. گرفتگی چاه توالت فرنگی با لوله کشی کم شیب

شیب لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی بسیار مهم است، اگر این شیب کم باشد هم با بوی بد فاضلاب روبه رو می شود و هم با گرفتگی زود به زود لوله فاضلاب روبه رو خواهید شد.

در مواقع گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی در احتسابیه تهران، شما می توانید نزدیک ترین متخصص لوله بازکن را برای باز کردن گرفتگی چاه دریافت بکنید. فقط به شرط این که با شماره 09198806367 تماس بگیرید.باز کردن اصولی لوله فاضلاب توالت فرنگی با فنر

فنر زنی به توالت فرنگی اشتباه است!!!

برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی اصلا از دستگاه های فنر زنی استفاده نکنید.
فنر زنی به توالت فرنگی باعث ایجاد رنگ و ظربه به توالت فرنگی می شود، برای رفع این نوع رنگ و آسیب به توالت فرنگی بهتر است اقدامات زیر را انجام بدهید:

  1. برای باز کردن توالت فرنگی اصلا درخواست دستگاه لوله بازکنی فنر نکنید
  2. اگر در هر شرایطی مجبور شدید و لوله بازکن دستگاه دیگری نداشت، می توانید قبل از شروع کار از کاور مناسب به سطح توالت فرنگی استفاده بکنید و بعد از فنر زنی از لیمو و جوهرنمک برای رفع بوی بد و لایروبی توالت فرنگی استفاده بکنید.

فنر های مخصوص توالت فرنگی با عایق مناسب و بدون ظربه می تواند به لوله بازکنی توالت فرنگی کمک بکند. اما توجه داشته باشید که از این دستگاه ها هر شرکتی ندارد و نمی توان به عملکرد لوله بازکن اعتماد کرد.

لوله بازکنی دیباجی به شما آشکار می کند که چه عواملی باعث گرفتگی سیستم لوله کشی فاضلاب داخل ساختمان می شود.

از بین بردن ریشه درخت در لوله فاضلاب ( اصولی )

ریشه درخت در لوله کشی حیاط و پارکینگ باعث ایجاد مشکل گرفتگی و شکستگی لوله می شود. شما می توانید از موادی در دور بیرونی لوله های فاضلاب استفاده بکنید تا از نزدیک شدن ریشه درخت به لوله های آب و فاضلاب جلوگیری بشود.

اگر ریشه درخت وارد لوله فاضلاب بشود، چگونه این نوع مشکل را رفع بکنیم؟
اولین قدم تماس بامتخصص ترین لوله بازکنی در احتسابیه تهران است، سایت لوله بازکنی برادران جعفری با پشتیبانی 24 ساعته می  تواند با ارسال بهترین نفرات لوله بازکن ریشه درخت در احتسابیه از لوله فاضلاب را برای شما ارسال بکند. باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با ریشه درخت، تنها با فنر ارابه ای و سر نوکی انجام می شود.
وبلاگ لوله بازکنی این سایت برای شما از جدید ترین صفحات لوله بازکنی و روش های فنر زنی مطمئن را خبر می دهد.

لوله بازکن کفشور پارکینگ در احتسابیه

بله کفشور پارکینگ هم بیشتر از سایر لوله های فاضلاب دچار گرفتگی می شود، گرفتگی بخش لوله فاضلاب پارکینگ به نسبط سایر لوله های فاضلابی هم سخت تر و هم پیچیده تر است.

مواردی که باعث گرفتگی کفشور پارکینگ می شوند:

  1. گل و لای در سطح پارکینگ
  2. تکه های سنگ و ماسه که با عبور و مرور ماشین ها به داخل کفشور میریزند
  3. جرم و چربی سایر لوله های فاضلاب که در مسیر تخلیه به چاه فاضلاب به این لوله انتقال می یابد
  4. مصالح ساختمانی که در هنگام تعمیرات پارکینگ به داخل کفشور رها می شود
  5. شستشوی نادرست کف پارکینگ

گرفتگی کفشور پارکینگ یکی از مشکل هایی است که به لوله بازکنی فوری کفشور پارکینگ در احتسابیه تهران نیاز دارد. توجه داشته باشید که این نوع گرفتگی کفشور پارکینگ با سه روش قابل باز شدن است. 

  1. چاه بازکنی کفشور پارکینگ با دستگاه فنر برقی در احتسابیه
  2. باز کردن گرفتگی کفشور پارکینگ با دستگاه فشار هوا در احتسابیه
  3. رفع گرفتگی فاضلاب کفشور پارکینگ با دستگاه مبدل فشار آب به لوله فاضلاب 

95 درصد گرفتگی های کفشور پارکینگ با دستگاه های لوله بازکنی قابل باز شدن است، نیازی نیست شما نگران کنده کاری باشید. همین الان برای دریافت بهترین لوله بازکن کفشور پارکینگ در احتسابیه با ما تماس بگیرید.باز کردن آب راه کفشور پارکینگ در احتسابیه

رفع گرفتگی لوله ناودان پشت بام در احتسابیه

کفشور پشت بام چرا دچار گرفتگی می شود؟
 مشکل گرفتگی کفشور پشت بام از چند قسمت ایجاد می شود که برای هر قسمت با دلایل متفاوت ایجاد گرفتگی می شود. گرفتگی کفشور لوله ناودان پشت بام از قسمت زانویی کفشور در خود پشت بام که با دلایل جمع شدن گل و لای، مصالح ساختمانی، شاخ و پر درختان و حیوانات، شستشوی کف پشت بام و انتقال آشغال ها به کفشور و غیره ایجاد می شود.

اما مشکل گرفتگی کفشور ناودان از قسمت پایین ترین زانویی به کف حیاط به چاه فاضلاب با همین دلایل ولی در سخت ترین جای ممکن قرار دارد. کفشور پایین لوله ناودان پشت بام که در کف حیاط قرار دارد و به چاه فاضلاب وصل می شود، اگر در این نقطه گرفتگی ساکن بماند و کمی سخت تر باشد به سختی بدون شکستگی لوله ناودان می شود این نوع مشکل را باز کرد.

برای دریافت لوله بازکن شبانه روزی لوله ناودان پشت بام در احتسابیه تهران با سایت ما در تماس باشید.

گرفتگی لوله فاضلاب برای بیش از 5 ساعت باعث خسارت می شود

تاکید سایت ما و سایت های همکار معتبر در زمینه لوله بازکنی این است که برای گرفتگی لوله فاضلاب خود در کمتر از 3 ساعت تصمیم بگیرید. اگر این گرفتگی باقی بماند چندین خسارت برای زندگی شما وارد می شود:

  1. نشتی آب به طبقات پایین
  2. تخریب بند های کف حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و غیره
  3. ریزش 
  4. احتمال شکستگی لوله بعد از فنر زنی
    چربی، لجن و در بعضی از مواقع اسید را داخل لوله فاضلاب خالی می کنند تا باز بشود. اما این کار باعث باز شدن لوله فاضلاب نمی شود، فنر زن اگر بدون تخلیه آب به داخل لوله فاضلاب فنر بزند به احتمال خیلی زیاد لوله فاضلاب میشکند.

از نزدیک ترین و فوری ترین متخصصین لوله بازکن و چاه بازکنی در احتسابیه تهران برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده بکنید.

رسوب تراشی لوله فاضلاب چگونه انجام می شود؟

رسوب و جرم در داخل لوله فاضلاب به مرور زمان ایجاد می شود، اما در بعضی از شرایط به دلیل استفاده نامناسب مشتری زودتر از زمان بندی دچار رسوب گیری لوله فاضلاب می شوید. چربی، جرم، کیفیت نامطلوب آب، مواد شوینده نامناسب و استفاده زیاد باعث رسوب گیری لوله فاضلاب می شود.

شما می توانید با چند روش از رسوب بستن لوله های فاضلاب خود جلوگیری بکنید:

  1. استفاده صحیح از هر یک از لوله های فاضلاب
  2. هر ماه یک بار از آب لیمو و جوهر نمک در خالی کردن به تمامی لوله های فاضلاب خود استفاده بکنید
  3. برسی شیب لوله های فاضلاب قبل از خرید یا اجاره منازل

اما اگر کار از کار گذشت و مشتری نتوانست با روش های دستی این نوع مشکل را از لوله فاضلاب خالی بکند می تواند با نزدیک ترین لوله بازکنی تضمینی در احتسابیه تهران تماس بگیرید.

یک سرویسکار متخصص لوله بازکن اگر با رسوب یا جرم در لوله فاضلاب روبه رو بشود از طریق اقدامات زیر می تواند به راحتی در کمتر از یک ساعت هر نوع رسوب و جرم را از لوله فاضلاب لایروبی بکند.

  1. استفاده از سر فنر های مخصوص با فنر الماسی
  2. لایروبی لوله فاضلاب با فنر ارابه ای
  3. استفاده از مواد شیمیایی مخصوص برای بالا آوردن جرم و رسوب و فنر زنی برای خالی کردن قطر کامل لوله فاضلاب از جرم و رسوب

از اقدامات مطمئن لوله بازکنی و چاه بازکنی سایت ما مطمئن بشوید، شما می توانید شبانه روزی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب در احتسابیه تهران با این سایت تماس بگیرید.

خدمات لوله بازکنی در تهران، تخصص ماست، با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *