جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه تخلیه چاه در استان تهران چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت-تخلیه-چاه-در-استان-تهران

قیمت تخلیه چاه

استان تهران به دلیل داشتن ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری متنوع و واحدهای صنعتی، تقاضای بسیار زیادی را برای تخلیه چاه ایجاد کرده است. بسیاری از مردم به دلیل درگیری‌های زیادی که دارند، نمی‌توانند عمل تخلیه چاه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند و این موضوع باعث ایجاد مشکل در تخلیه فاضلاب در ساختمان‌ها و بالا آمدن فاضلاب می‌شود. تخلیه چاه در این زمان اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. هزینه تخلیه چاه، یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که به دنبال تخلیه چاه خانه‌های مسکونی و یا ساختمان‌های خودشان‌اند.

44173983
22981856
66968120
77379673

قیمت تخلیه چاه بر اساس عوامل مختلفی قابل تعیین است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط چاه، قیمت نهایی تخلیه را تعیین کرد. به همین خاطر، برای درک بهتر مشتریان عزیز در مورد هزینه مربوط به تخلیه چاه، در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر با عوامل مختلف بر روی هزینه تخلیه چاه صحبت کنیم.

قیمت-تخلیه-چاه
هزینه تخلیه چاه در استان تهران چگونه محاسبه می‌شود؟

تخليه چاه چيست و چرا انجام مي شود؟

تخليه چاه يکي از خدماتي است که از سوي برخي از مجموعه‌ها و شرکت‌ها جهت تخليه فاضلاب انساني و يا صنعتي، ارائه مي شود. سيستم فاضلاب شهري، امکان تخليه انواع فاضلاب و فضولات را براي مردم ايران فراهم کرده است؛ اما ورودي لوله‌هاي فاضلاب، تنها فاضلاب انساني و يا صنعتي نيستند. اجسام جامد مختلفي مانند مو مي توانند راه فاضلاب را مسدود کنند. به همين خاطر، گاهي فاضلاب به سمت پایین هدایت نمی‌شود و به اصطلاح، چاه گرفته است.

در این زمان نیاز به تخلیه چاه برای جلوگیری از بازگشت فاضلاب به درون ساختمان است. تخلیه چاه که یک روش اصولی است، می‌تواند تمامی‌فضولات و لجن‌های موجود در چاه را تخلیه کند و مانع از گرفتگی لوله‌های فاضلاب گردد. تخلیه چاه می‌تواند به صورت تنهایی و یا به همراه خدمات تخلیه لوله‌ها انجام گیرد.

09198806367

چه زماني نياز به دريافت خدمات تخليه چاه است؟

یکی از موضوعاتی که مردم عزیز تهران باید به آن توجه داشته باشند، زمان مناسب تخلیه چاه است. متاسفانه، برخی از مردم به علائم نیاز به تخلیه چاه توجهی ندارند و تصور می‌کنند که می‌توانند با روش‌های ساده‌ای اقدام به تخلیه چاه و یا به اصطلاح رفع گرفتگی لوله‌ها و چاه فاضلاب کنند.

این در حالی است که اگر تخلیه چاه در زمان مناسب صورت نگیرد، می‌تواند باعث تحمیل هزینه‌های بسیار زیادی به مردم شود. معمولا زمانی نیاز به دریافت خدمات تخلیه چاه است که بوی فاضلاب در فضا پیچیده شده باشد. همچنین، گاهی فاضلاب به سمت لوله‌ها بازگشت داده می‌شود و حتی افراد می‌توانند شاهد بالا آمدن آن‌ها در خانه‌های مسکونی و فضاهای تجاری و اداری باشند.

بنابراین، هر زمانی که لوله‌های فاضلاب بوی بدی را از خودشان ساتع کردند و همچنین، فاضلاب به راحتی از لوله‌ها عبور پیدا نکند، نیاز به دریافت خدمات تخلیه چاه است. البته متخصصین این حوزه توصیه می‌کنند که خدمات تخلیه چاه به صورت دوره‌ای انجام شود تا مشکلی برای چاه به وجود نیاید.  

زمان-تخلیه-چاه-فاضلاب
چه زماني نياز به دريافت خدمات تخليه چاه است؟

قيمت تخليه چاه در استان تهران

قیمت تخلیه چاه در استان تهران، از سوی اتحادیه تعیین می‌شود؛ اما باید در نظر داشت که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های ناشی از تخلیه چاه و استهلاک خودروهای اعزام شده به محل، هزینه تخلیه چاه می‌تواند با قیمت متفاوت‌تری از قیمت اتحادیه به مردم عزیز تهران ارائه شود. این موضوع باعث ایجاد تنوع در هزینه‌های ناشی از تخلیه چاه در شرکت‌های مختلف در تهران شده است.

محاسبه هزینه تخلیه چاه در تهران

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم برای تخلیه چاه، هزینه تخلیه چاه است. واقعیت این است که برای برآورد و محاسبه قیمت تخلیه چاه باید عوامل مختلفی مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین، حتی نمی‌توان بدون بازدید از محل چاه، قیمت نهایی را به مشتری ارائه کرد.

بنابراین، لازم است که ابتدا در مورد عواملی که بر روی هزینه تخلیه چاه تاثیر می‌گذارند، صحبت کنیم که این عوامل تاثیر زیادی روی هزینه نهایی مشتری خواهند داشت. البته باید در نظر داشته باشید که انصاف فرد ارائه دهنده خدمات تخلیه چاه نیز تاثیر بسیار زیادی روی هزینه نهایی شما خواهد داشت. متاسفانه، برخی از شرکت‌ها و یا مجموعه‌ها، رفاه حال مشتریان را در نظر نمی‌گیرند و هزینه دستمزد بسیار بالایی را دریافت می‌کنند.

حجم و زمان کار

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه تخلیه چاه، حجم و زمان کار برای تخلیه چاه است. هر چقدر حجم کار بیشتر باشد، فرد تخلیه‌کننده چاه هزینه بیشتری را از مشتری دریافت می‌کند که البته یک امر طبیعی و بدیهی نیز هست. بدیهی است که هر چقدر حجم کار افزایش پیدا کند، زمان کار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نحوه تخلیه چاه و تاثیر آن روی هزینه تخلیه چاه

یکی از عوامل موثر بر روی هزینه تخلیه چاه، نوع عمل تخلیه چاه است. این روزها با روش‌های مختلفی امکان تخلیه چاه وجود دارد که هزینه مربوط به هر یک از این روش‌ها با هم تفاوت‌های معناداری خواهند داشت.

  • تخلیه چاه با کمک مکنده ساکشن

یکی از گران قیمت‌ترین روش‌ها برای تخلیه چاه، استفاده از مکنده ساکشن است. در این روش لازم است که مکنده ساکشن به گیربکس خودروی فرد تخلیه کننده چاه متصل شود. به همین خاطر، می‌تواند موتور خودرو را نیز درگیر کند و باعث فرسایش آن شود. به همین خاطر، برای کاهش هزینه‌ها و جبران مشکلات ناشی از تخلیه چاه با مکنده ساکشن، این روش هزینه برتر خواهد بود.

  • تخلیه چاه با پمپ لجن کش 3 فاز

تخلیه چاه با پمپ لجن کش 3 فاز، نسبت به روش تخلیه چاه با مکنده ساکشن قیمت مناسب‌تری دارد؛ ولی به‌هرحال، تاثیر مکنده ساکشن برای کشیدن لجن‌ها و تمامی‌فاضلاب، فوق‌العاده است. به همین خاطر، شاید در طولانی مدت صرفه اقتصادی با تخلیه چاه با کمک مکنده ساکشن باشد. با این حال، بسیاری از افراد‌ترجیح می‌دهند که تخلیه چاه را با کمک پمپ لجن کش انجام دهند.

  • تخلیه چاه با کمک پمپ لجن کش 1 فاز

تخلیه چاه با کمک پمپ لجن کش 1 فاز، می‌تواند با هزینه کمتری نسبت به پمپ لجن کش 3 فاز انجام شود. در برخی از موارد به دلیل حجم کم فاضلاب، می‌توان از تکنیک برای تخلیه چاه استفاده کرد.

  • تخلیه چاه با کمک فنرزنی

یکی دیگر از روش‌ها برای تخلیه چاه، استفاده از فنرزنی است که از قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تخلیه چاه با کمک فنرزنی با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه می‌شود؛ اما گاهی عملا استفاده از این روش ممکن نیست. بنابراین، باید بسته به نظر کارشناس بهترین روش تخلیه چاه انتخاب شود.

تعداد سرویس‌های مورد نیاز برای تخلیه کامل چاه

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی هزینه تخلیه چاه، تعداد سرویس‌های مورد نیاز برای تخلیه کامل چاه است. اگرچه این موضوع به طور بدیهی می‌تواند بر روی هزینه تخلیه چاه تاثیر بگذارد، اما به دلیل اینکه برخی از مشتریان در مورد آن اطلاعات کافی ندارند، بهتر است که بیشتر در موردش صحبت کنیم.

هر چقدر فاضلاب ساختمان و مجموعه‌ای که قرار است با کمک خدمات تخلیه چاه تخلیه شود، بیشتر و حجم زیادتری داشته باشد، هزینه نهایی تخلیه کامل چاه نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال، یک مجتمع اداری یا مسکونی که دارای بیش از 200 واحد است، نیاز به تعداد سرویس‌های بسیار زیادی دارد و حتی ممکن است به بیش از 50 بار سرویس نیاز باشد. در این صورت هزینه تخلیه چاه برای این ساختمان بسیار بیشتر از یک ساختمان 20 واحدی است که فاضلاب با کمک 10 بار سرویس به طور کامل تخلیه می‌شود.

قیمت-تخلیه-چاه-در-استان-تهران
قيمت تخليه چاه در استان تهران

خدمات رفع گرفتگی لوله‌های سپتیک فاضلاب

 یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر روی قیمت لوله‌های سپتیک فاضلاب تاثیر بگذارد، دریافت خدمات رفع گرفتگی لوله‌های ساختمان است. در صورتی که لوله‌های سپتیک فاضلاب دچار گرفتگی شده باشند، یک هزینه مجزا و اضافه بر قیمت تخلیه چاه از مشتری دریافت می‌شود.

تانکرهای استفاده شده در تخلیه چاه

تانکرها در واقع ماشین‌هایی‌اند که برای تخلیه چاه و فاضلاب آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. تانکرها معمولا با ظرفیت 6 یا 12 لیتری برای تخلیه چاه به محل اعزام می‌شوند. زمانی که فضولات فاضلاب با کمک روش‌های تخلیه چاه، مکش می‌شوند؛ باید به درون تانکرها ارسال شوند. هر چقدر حجم این فضولات بیشتر باشد، هزینه نهایی مربوط به تخلیه چاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گاهی به دلیل اینکه ساختمان در مدت زمان زیادی تخلیه چاه نشده است، حجم فضولات و فاضلاب بسیار زیادی دارد. در این زمان نیاز به استفاده از چند تانکر برای تخلیه چاه است. بدیهی است که قیمت استفاده از هر تانکر 6 یا 12 لیتری به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. هر چقدر تانکرهای بیشتری برای تخلیه چاه نیاز باشد، هزینه تخلیه چاه فاضلاب نیز افزایش پیدا می‌کند.

منطقه تخلیه چاه

در صورتی که به دنبال محاسبه هزینه تخلیه چاه هستید، باید ابتدا منطقه مورد نظر را بررسی کنید. در بسیاری از موارد ساختمان‌هایی که نیاز به تخلیه چاه دارند، نوساز هستند. به همین خاطر، می‌توان در زمان کوتاه‌تری و همچنین با کمک تانکرهای کمتری عمل تخلیه چاه را در این مناطق انجام داد.

اما در صورتی که تخلیه چاه برای ساختمان‌های قدیمی‌که تا به حال عمل تخلیه چاه را انجام نداده‌اند، انجام شود؛ هزینه تخلیه چاه به مراتب بالاتر خواهد بود. البته در صورتی که ساختمان قدیمی‌باشد، اما به صورت دوره‌ای خدمات تخلیه چاه برای آن ساختمان ارائه شده باشد، باز هم هزینه نهایی تخلیه چاه کاهش پیدا می‌کند. چون حجم فضولات و فاضلاب در این ساختمان‌ها کم است.

نوع فاضلاب و لجن برای تخلیه چاه

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی هزینه تخلیه چاه، نوع فاضلاب و لجنی است که قرار است از چاه تخلیه شود. به طور کلی، روش‌هایی که برای تخلیه چاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند با روش‌های تخلیه چاه ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری، متفاوت‌اند. خطرات مربوط به تخلیه چاه‌های صنعتی نیز بیشتر است.

نوع کار، روش‌های استفاده شده، ابزارهایی که برای تخلیه چاه استفاده می‌شوند و عوامل مختلف دیگر می‌توانند بر روی قیمت تخلیه چاه تاثیر بگذارند. به همین خاطر، میزان دستمزد دریافت شده از سوی کارگران عزیز برای تخلیه چاه‌های صنعتی بیشتر از چاه‌های با فاضلاب انسانی خواهد بود.

خدمات اضافه ارائه شده به همراه تخلیه چاه

در صورتی که به غیر از تخلیه چاه نیاز به دریافت خدمات مختلف دیگری نیز باشد، هزینه تخلیه چاه افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال، گاهی چاه‌های قدیمی‌نیاز به آبکشی، لجن کشی، کف‌تراشی و یا تعمیر و بازسازی دارند. در این صورت، نیاز است که فرد هزینه بیشتری را برای تخلیه چاه پرداخت کند.

محل قرارگیری چاه

برای محاسبه هزینه تخلیه چاه، ابتدا باید بررسی شود که محل قرارگیری چاه کجاست؟ در برخی از موارد چاه در یک مکان دور از دسترس قرار گرفته است. به همین خاطر، برای دسترسی به چاه نیاز به زحمت بیشتری بوده و این موضوع می‌تواند هزینه تخلیه چاه را افزایش دهد.

هزینه-تخلیه-چاه
محاسبه هزینه تخلیه چاه

اهمیت دریافت خدمات تخلیه چاه از افراد متخصص

تخلیه چاه از جمله خدمات بهداشتی است که می‌تواند در صورت نیاز مشتری به صورت روتین و دوره‌ای نیز انجام شود. اگرچه شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلفی در زمینه تخلیه چاه در تهران فعال‌اند؛ اما باید در نظر داشت که دریافت خدمات شرکت‌های غیرمعتبر می‌تواند برای شما مشکل‌زا باشد.

متاسفانه، برخی از مشتریان به واسطه پایین بودن هزینه تخلیه چاه در برخی از شرکت‌ها، اقدام به دریافت خدمات از آن‌ها می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که حتی افراد نیاز مجدد به دریافت خدمات تخلیه چاه داشته باشند. بنابراین، لازم است که برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه و بیش از حد، حتما از شرکت‌ها و افراد متخصص در زمینه تخلیه چاه کمک بگیرید تا عمل تخلیه چاه به درستی صورت گیرد.

در نهایت باید به شما یادآوری کنیم که تخلیه چاه، یک عمل اضافه و هزینه‌بر نيست. حتي مي تواند براي حفظ سلامت شما بسيار ضروري به نظر برسد؛ چرا که باعث کاهش ميکروب‌ها و عوامل بيماري‌زا از محيط اطراف و زندگي شما مي شود.

جمع‌بندی

برای تعیین هزینه تخلیه چاه، لازم است که ابتدا فاکتورهای ذکر شده در این مطلب مورد بررسی قرار گیرند. متاسفانه، برخی از مشتریان بدون اینکه توجهی به این فاکتورها داشته باشند، به دنبال کمترین هزینه برای دریافت خدمات تخلیه چاه می‌گردند. این در حالی است که خدمات تخلیه چاه نیز باید به صورت تخصصی ارائه شوند. با این حال، طبق موارد ذکر شده در این مقاله در صورتی که تمامی‌شرایط تخلیه چاه مشخص باشد، می‌توان قیمت تخلیه چاه را نیز تعیین کرد.

7 دیدگاه دربارهٔ «هزینه تخلیه چاه در استان تهران چگونه محاسبه می‌شود؟»

  1. از کجا بفهمیم چاه فاضلاب ما چند ماشین جای میگیره تا بعد تماس بگیم چه ماشینی و چه تعداد ماشین نیاز داریم
    میان اینجا زیاد کنن

  2. واقعا ممنونم بابت اطلاعات که در رابطه با تخلیه چاه و نوع ماشین های فاضلابی برای خالی کردن چاه فاضلاب را به ما دادین

  3. خیلی منصفانه و جوانمردانه هزینه دریافت کردید واقعا من که راضی بودم انشاالله به سلامتی کار کنین و موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفع گرفتگی تضمینی+دریافت هزینه=به شرط باز شدن✔️لوله بازکنی با فاکتور🔵 ارسال لوله بازکن شبانه روزی در 15 دقیقه
+