جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حفر چاه قیطریه تهران ☎️09198806367☎️ حفر چاه توالت و غیره

حفر چاه فوری در قیطریه

حفر چاه فاضلاب در قیطریه یا هر نقطه از مناطق شهری نشان از نظم و برنامه‌ریزی مهندسی شده و قوی برای دفع فاضلاب به روش بهداشتی است. اجرای مراحل کار که توسط شرکت‌های عرضه کننده این خدمات انجام می‌شود، مستلزم حضور نیروی نیروهای کارشناس و تجهیزات تخصصی است.

عملیات حفر زمین برای موارد دیگری از قبیل هوا بری جهت مترو، اجرای چاه ارت و رسیدن به آب‌های زیر زمینی و موارد دیگر نیز صورت می‌گیرد. هر یک از این موارد نیز به اجرای برنامه دقیق و زمان‌بندی شده خاص خود نیاز داشته و هزینه‌ها و محاسبات مخصوص خود را به‌دنبال دارد.

در نوشتار پیش به بررسی حفر چاه جذبی در قیطریه و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

حفر چاه فاضلاب در قیطریه

فاضلاب و پسماندهای آن ناشی از جمع شدن مواد مختلف مایع و جامد باقیمانده از حمام، آشپزخانه و توالت است. گردآوری این مواد و دفع آنها از محیط بهترین شیوه برای جلوگیری از فساد آنها در محل بوده و به پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و بیماری‌های میکروبی کمک زیادی می‌کند. انسان طی قرن‌ها آموخته چگونه محیط زندگی خود را از چنین آلودگی‌هایی پاک و آنها را از طریق حفر چاه دور و دفع کند.

امروزه شرکت‌های دست‌اندرکار و مشغول به عملیات حفاری چاه، این کار را به دلایل مختلف انجام می‌دهند. اما به جرات می‌توان گفت حفر چاه فاضلاب در انواع جذبی و مخزنی و اصولا حفر چاه فاضلاب در قیطریه و دیگر مناطق مسکونی شهرها، عمده‌ترین مورد از این عملیات به‌شمار می‌آید.

این عملیات به‌ویژه در مناطق مختلف کلانشهرها خواهان زیادی دارد. دلیل آن افزایش جمعیت و به دنبال آن بالا رفتن میزان مواد دفعی از منازل است که به تراکم روزافزون آنها منجر می‌شود. علاوه بر عملیات حفر چاه جذبی در قیطریه و دیگر مناطق، نیاز به تخلیه آن نیز در مواردی پای کارشناسان را به مناطق مختلف شهری باز می‌کند که نیاز به این عمیلات دارند. دلیل آن نیز سرازیر شدن فضولات و بقایای مواد جامد غذایی و دورریزهای مختلف مانند چربی‌ها، صابون و مو و دیگر اجزای دفعی در حمام و توالت است که در طول زمان چاه را پر کرده و مسیر خروج آن را می‌بندند.

خدمات حفر چاه قیطریه تهران
حفر چاه فاضلاب در قیطریه

دلایل حفر چاه فاضلاب کدامند؟

  • از میان رفتن چاه قدیمی ساختمان یا عدم کارایی آن با گذشت زمان
  • عدم جذب آب ورودی و نیاز به حفر چاه از نوع جذبی یا مخزنی
  • احداث ساختمان جدید که با نیاز به اجرای عملیات حفر چاه فاضلاب همراه است.
  • خطر ریزش چاه کهنه به‌دلیل فرسودگی دیواره‌: در این صورت باید چاه کهنه پر و چاه جدیدی در بخش دیگری از ساختمان حفر شود.
  • انباشتگی متناوب چاه و بی‌تاثیر شدن عملیات تخلیه
  • کم بودن و عدم تطابق ظرفیت چاه قدیمی برای ساختمان با جمعیت فعلی

حفر چاه چه مراحلی را شامل می‌شود؟

صرف‌نظر از اینکه چاه را به چه منظور حفاری می‌کنیم، این کار بر روی زمین و به‌شکل دایره‌ای انجام می‌شود. قطر این دایره معمولا بین نیم تا دو متر محاسبه می‌شود، اما در مواردی نظیر حفر چاه جذبی در قیطریه و نیز حفر چاه فاضلاب ممکن است این میزان به‌مراتب بیشتر در نظر گرفته شود.

برای همه موارد از قبیل حفر چاه ارت برای دفع ولتاژهای اضافه یا حفاری برای رسیدن به آب‌های زیر زمینی و امثال آن، چاهک‌ها به شکل استوانه عمودی (و در مواردی نیز با سطح مقطع مربع) به عمق مورد نیاز حفر می‌شوند. کلیه محاسبات در این زمینه توسط کارشناسان و با آماربرداری از شرایط موجود صورت گرفته و بر مبنای آن هزینه انجام عملیات و دستمزد درخواستی برای آن نیز محاسبه و اعلام می‌شود.

حفاری چاه توالت در قیطریه تهران
مراحل حفر چاه فاضلاب دئر قیطریه تهران

قیمت حفر چاه جذبی در قیطریه چگونه محاسبه می‌شود؟

از بخش‌های مهم حفر چاه جذبی در قیطریه و دیگر نقاط کلانشهرها، محاسبه هزینه‌ها و قیمت تمام شده این عملیات است. این کار با توجه به نوع چاه و میزان هزینه‌های جانبی و زمان و تجهیزات مورد نیاز محاسبه شده و دارای نرخنامه مصوب از طرف اتحادیه است.

بر این اساس برای چاه‌های میله که فاقد انباری باشند، قیمت بر اساس متر طول محاسبه و تعیین می‌شود.

اما در صورتی که حفر چاه فاضلاب با در نظر گرفتن انباری برای آن اجرا شده باشد از فرمول زیر استفاده می‌شود:

ابتدا حجم بخش دارای میله بر اساس حاصل ضرب طول در عرض در ارتفاع تعیین می‌شود.

سپس متراژ انباری به صورت دو برابر حاصل ضرب طول در عرض در ارتفاع (دو برابر متراژ مقنی) محاسبه می‌شود. به‌عبارتی هزینه حفر چاه فاضلاب در بخش دارای انباری، به دلیل دشواری عملیات، به صورت مضاعف و دو برابری محاسبه می‌شود.

هم‌چنین در صورت نیاز به کمپرسور در زمین سخت (موسوم به دژ) جهت حفر چاه فاضلاب، هزینه‌ها در محل و به صورت توافقی مشخص می‌شوند.

البته یک سری عوامل جانبی نیز بر قیمت حفر چاه جذبی در قیطریه و دیگر مناطق شهر تاثیر می‌گذارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

حفر چاه با ماشین های چاه کن در قیطریه
قیمت حفر چاه جذبی در قیطریه

عوامل موثر بر قیمت حفر چاه فاضلاب

بسته به اینکه چاه فاضلاب در کدام منطقه از شهر حفاری می‌شود قیمت آن متفاوت خواهد بود. دلیل این موضوع تفاوت نوع خاک مناطق مختلف و شنی یا غیر شنی بودن‌ آن است. موضوعی که میزان زحمت کار، زمان حفاری و دستگاه‌های مورد نیاز و هزینه‌های جانبی را مشخص می‌کند.

به این ترتیب برای مثال حفر چاه فاضلاب در قیطریه با انجام آن در دیگر مناطق کلانشهر تهران با تفاوت‌هایی در قیمت همراه بوده که کاملا توجیه‌پذیر است.

موضوع دیگر و قابل توجه، تفاوت در نوع چاه حفاری شده و به تبع آن هزینه‌‌های مرتبط با این کار است.

چاه‌های فاضلاب اصوا به 2 روش جذبی و مخزنی حفاری می‌شوند. در حفر چاه به روش مخزنی از مصالح مقاوم مانند پلی اتیلن و بتن و انواع پلیمرها استفاده می‌شود. کار این نوع چاه حفظ و نگهداری فاضلاب بوده و از نشت آن به محیط اطراف جلوگیری می‌کند. به این ترتیب لازم است چنین چاهی در دوره‌های زمانی کوتاه و هر بار پیش از انباشت کامل خالی شود. عملیات تخلیه چاه فاضلاب از نوع مخزنی نیز به نوبه خود دارای هزینه‌هایی بوده و به صرف زمان و به‌کارگیری تجهیزات نیاز دارد.

چاه سپتیک در نمونه‌های 1 و 2 بخشی ساخته می‌شوند. در نوع اول لازم است برای تفکیک آب و مواد معلق در فاضلاب، از دیواره‌های کوتاه استفاده می‌شود که سرعت حرکت مواج فاضلاب را کاهش داده و در طول زمان فضولات را به شکل لجن ته‌نشین می‌کند.

در این سیستم نیاز به نگهداری از تانک پلی اتیلن وجود دارد که در صورت رعایت اصول زیر به‌ راحتی و با هزینه نه چندان زیاد قابل اجراست:

  • استفاده از میزان آب لازم و موثر جهت پمپاژ
  • بازرسی چاه و پمپاژ دوره‌ای و مکرر
  • از بین بردن و حذف مناسب تولید کننده پساب
هزینه جدید حفر چاه قیطریه
عوامل موثر در قیمت حفر چاه فاضلاب قیطریه

حفر چاه جذبی در قیطریه

اگر در مسیر حفر چاه فاضلاب در هر بخش از شهر، بنابر کارشناسی صورت گرفته متوجه امکان اجرای بهینه چاه جذبی شده یا از عدم وجود شرایط لازم برای ساخت چاه مخزنی مطلع شدیم، لازم است شرایط را برای حفر چاه جذبی به‌دقت محاسبه و بازرسی و بر اساس آن اقدام به آغاز پروسه حفاری چاه فاضلاب شود. 

باید توجه داشت که سطح و میزان نفوذپذیری در چاه‌های جذبی، بسته به نوع خاک محل و تعداد سرویس‌های بهداشتی و نیز تعداد کاربران و میزان فاضلاب دفع شده با یکدیگر متفاوت است. به این دلیل لازم است برای اجرای این روش محاسبات لازم صورت گرفته و ابتدا حدود ابعاد انباره چاه مشخص شود.

برای مثال حفر چاه مخزنی در قیطریه بدون شک با مراحل و هزینه‌های متفاوتی نسبت به موارد ذکر شده در مورد حفر چاه فاضلاب از نوع جذبی در همان منطقه همراه خواهد بود.

به‌علاوه تعداد کاربران و میزان پساب دفعی نیز در این مورد تعیین کننده بوده و نیاز به محاسبه و بررسی دقیق دارد. بر این مبنا توصیه می‌شود برای اجرای کار مهندسی شده که با صرف هزینه لازم انجام می‌شود، از نظرات کارشناسی متخصصین استفاده لازم و کافی را داشته باشید.

هم‌چنین رعایت استانداردهای لازم در این مسیر شما را به استفاده بهینه از این نوع چاه‌ها و جلوگیری از هدررفت هزینه و زمان به‌کار رفته راهنمایی می‌کند.

خدمات چاه کنی جذبی در قیطریه
حفر چاه جذبی در منطقه قیطریه تهران

10 استاندارد مهم در حفر چاه فاضلاب!

حفر چاه فاضلاب در قیطریه یا هر منطقه دیگر کلانشهر تهران، نیازمند آشنایی به دانش فنی کار و حضور افراد کارآمد و با تجربه در این زمینه است. از جنس خاک و ساختار آن تا ظرفیت‌های موجود در هر منطقه بر میزان و نوع حفاری موثربوده و طبعا مدت زمان اجرای پروژه و هزینه‌های آن را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس و برای سهولت و اطمینان در اجرای این مراحل، با کمک مجموعه مقررات ملی ساختمان و پس از بررسی‌های کامل یک سری اصول و استانداردهای دقیق تعیین و به‌صورت آیین نامه در اختیار کاربران و مجریان چنین طرح‌هایی قرار گرفته است.

رعایت کامل و دقیق این اصول باعث می‌شود حفر چاه فاضلاب از هر نوع با مشکلاتی حین اجرا و پس از آن مواجه نشده و به صورت علمی و استاندارد صورت گیرد.

اصول استاندارد حفر چاه فاضلاب عبارتند از:

  • انتخاب محل و فاصله مناسب: محل احداث چاه در ساختمان باید در فاصله مناسبی از پی و ستون‌ سازه در نظر گرفته شود تا در مراحل حفاری آسیبی به ساختمان وارد نشود.
  • استفاده از لوله هواکش: نصب هواکش جهت خروج گازهای بد بو و مضر از چاه از ضروریات اجرای بهینه و کامل عملیات چاه فاضلاب است.
  • انتخاب زمان مناسب: بهترین زمان برای اجرای حفر چاه فاضلاب در هر نقطه هنگام فروکش آب‌های زیرزمینی به پایین‌ترین سطح خود است. این شرایط در کشور ما در فصل تابستان و پیش از آغاز بارش‌های پاییزی رخ می‌دهد.
  • بررسی مختصات: بررسی شرایط و مختصات دیگر چاه‌های فاضلاب موجود در اطراف پیش از حفر چاه فاضلاب مورد نظر الزامی است. بر اساس اصول استاندارد حفر چاه فاضلاب، لازم است تا شعاع سه متری هر چاه، حفاری چاه دیگری صورت نگیرد.
  • نشانه‌گذاری محل دهانه چاه: این محل باید برای بازرسی و رسیدگی‌های بعدی کاملا مشخص شود تا در مواقع لازم و ضروری جهت تعمیرات یا تخلیه چاه بتوان به آسانی محل آن را پیدا کرد.
  • تعیین محل دقیق: محل و میزان ظرفیت انباره چاه در نقشه ساختمان با توجه به میزان نیاز و به نسبت تعداد سرویس‌های متصل به چاه و ظرفیت ساختمان تعیین می‌شود.
  • ممانعت از عبور لوله‌های آب سرد و گرم از روی دهانه چاه: این کار باعث فرسایش و تخریب تدریجی چاه فاضلاب شده و مشکلات زیادی در این مسیر به‌وجود می‌آورد.
  • فراهم کردن شرایط لازم برای دسترسی آسان: حفر چاه در محل قابل دسترسی جهت تخلیه آن در فواصل زمانی دوره‌ای و در صورت نیاز انجام تعمیرات
  • پیشگیری از حفر چاه کنار باغچه و یا کاشتن درخت کنار چاه: ریشه درختان و گیاهان با نفوذ در خاک باعث تخریب دیواره چاه می‌شود. بر این اساس توصیه می‌شود چاه را در نزدیکی باغچه حفر نکنید و پس از اجرای چاه نیز از کاشت هرگونه درخت در اطراف آن جلوگیری نمایید.
  • رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ضمن حفاری: کادر مجری حفر چاه فاضلاب در قیطریه و هر یک از دیگر مناطق شهری، حین اجرای عملیات نکات ایمنی و بهداشتی را به طور کامل مراعات می‌کنند. استفاده از چاه ارت جهت جلوگیری از اصابت صاعقه و آسیب‌های ناشی از آن نمونه‌‌ای از این موارد قابل اجرا است. هم‌چنین به‌کارگیری تجهیزات کامل از قبیل لباس مخصوص و دستکش و ماسک نیز از بروز آلودگی‌های بهداشتی جلوگیری کرده و افراد را از این جهت نیز مصون می‌کند.

کلام پایانی

حفر چاه جذبی در قیطریه یا هر نقطه دیگر از شهر با چالش‌ها و ویژگی‌های اجرایی خاصی روبروست. موردی که نیاز به حضور کارشناس در محل را الزامی کرده است.

قیمت‌گذاری مراحل کار نیز با توجه به نوع چاه و نیز کارشناسی منطقه مورد نظر از لحاظ تعیین نوع خاک و دیگر عوامل جانبی صورت می‌گیرد. برای استفاده بهینه از چاه فاضلاب و دیگر انواع چاه‌های حفاری شده از قبیل حفر چاه آب و باران حفر چاه توالت، لازم است این کار به ‌صورت تخصصی و توسط اهل فن انجام گیرد.

به این منظور پیشنهاد می‌شود از شرکت‌های معتبر و دارای سابقه و تجربه کافی در این زمینه کمک گرفته و در یک کلام کار را به کاردان بسپارید.

کندن چاه فاضلاب در استان تهران، لوله بازکنی منطقه قیطریه تهران، حفر چاه تضمینی تهران، تخلیه چاه فاضلاب در شمال تهران

2 دیدگاه دربارهٔ «حفر چاه قیطریه تهران ☎️09198806367☎️ حفر چاه توالت و غیره»

  1. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شرکت خدماتی برادران جعفری
    ما در منطقه قیطران تهران هستیم و می خواستیم یک چاه حفر کنیم میخواستم بدونم که توی این منطقه به نظر شما خاکش چه جوری هستش چون نمیدونم چند نفر گفتند که خاکش سفت چون می خواستیم خودمون این کار را انجام بدیم اگه زحمتی نباشه بیاید و یک نگاه بندازید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفع گرفتگی تضمینی+دریافت هزینه=به شرط باز شدن✔️لوله بازکنی با فاکتور🔵 ارسال لوله بازکن شبانه روزی در 15 دقیقه
+